Breaking News

poniedziałek, 23 maja 2011

Arkusze pisowni znaków





Aby pobrać arkusz do nauki pisowni znaków zarejestruj się na http://www.hanlexon.org/. Rejestracja jest zupełnie darmowa.


Następnie w oknie wyszukiwania wpisz podany przeze mnie kod do interesującego Cię arkuszu,
np. HSK 1-1




Dalej powinien wyświetlić Ci się porządany arkusz. Teraz kliknij na "Print to Copy" ( zaznaczone na zdjęciu czerwonym kółeczkiem)




Teraz wyskoczą ustawienia


Character Size to wielkość znaków, ustaw zatem wielkość jaka Ci pasuje ( ja z reguły ustawiam na 1 )
Upewnij się że zaznaczone jest okienko obok Stroke Orders oraz One character per line - to drugie jest szczególnie ważne! Wtedy na jedną linię przypadać będzie nauka pisania jednego znaku.
Co do Pinyin to pozostawiam Wam. Nie zawsze Pinyin w arkuszu będzie się pokrywał z pinyin w moich lekcjach. Przez wzgląd na to, że niektóre znaki można wymówić na kilka sposobów itd.

Naciśnij "Create" i ciesz się swoim arkuszem. Jeśli masz życzenie arkusz możesz wydrukować ( prawy przycisk myszy na utworzony arkusz i "drukuj" bądź "print" :)

Jeśli natomiast brakuje rozkladu na kolejnosc stawiania kresek dla jakiegos znaku, badz ogolnie wolicie korzystac z animacji kreska-po-kresce, wtedy po prostu skopiujcie wybrany znak i wyszukajcie go np. w slowniku http://www.yellowbridge.com/chinese/chinese-dictionary.php , po czym sprawdzcie zakładkę "stroke order" gdzie pojawi się animacja.
Ja niestety na mojej stronie tymczasowo nie mogę umieszczać animacji dla znaków ze względu na to, że sama nie mam czasu ich sporządzać, a nie mam prawa odsyłać was do gotowych animacji, które znajdują się na innych stronach słowników, czy stron o nauce chinskiego. Jeśli w którymś momencie znajdę darmową do wykorzystania baze animacji, wtedy wzbogace mój kurs. Póki co musi być jak jest, przy czym ja osobiście wole drukować instrukcje zapisu znaków,  wiec byc moze i wam to rozwiazanie rowniez bedzie pasowac. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...